Kilitli diferansiyede bu problemle karşılaşılmıyor. Sanırım sistemin amacı anlaşılmıştır. Mekanik veya elektronik olarak kilit -normal mod arası geçiş yapılabiliyor. Unlimited DVR storage space.
Klasik ya da diğer adıyla açık tip diferansiyelden çok farklı görevlere ve yapıya sahip olan kilitli diferansiyel , 4xaktarmalı araçlarda ön ve arka tekerleklerle sağ ile sol tekerlekler arasında oluşacak devir farklarını önlemek için görev yapar. Sadece çamur olarak düşünmeyin. Kullanılan bu sistemin ismi dönüş momentli diferansiyel kilididir. Bir arazide aracın tekeri çamura batmış ise ve patinajda kaldıysa diferansiyel kitlenerek bu durumdan kurtulunabilir. Bazı kaynaklarda EDS diye de geçer.
Diferansiyeli gerektiğinde 1kilitler. Aracımda hali hazırda kw vcoilover,eibach ön arka viraj demirleri, ön ve arka kule gergileri ve spor salıncaklar var. Bildiğimiz gibi bu 4xdedikleri araçlar aslında önde ve arkada birer lastik olmak üzere çekiş saglarlar.
ARB Grand Cherokee ZJ Tampon. KOMPRESÖR AYRI SATILIR KİLİT TEK OLARAK SATILIR. N VE ARKA AYRI AYRI ALINMALIDIR. Kilit devre dışı iken açık diferansiyel gibi çalışır. Nissan 370Z modelinde kullanılmaktadır.
Torsen diferansiyelin otomobillerde kullanılan bir tipidir. Açık ve kilitli diferansiyel gibi çalışır. Kayma eylemi başlarsa otomatik olarak devreye girer ve kilitlenerek çekişi artırır. Bir diğer defransiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:olana kadar kilitli kalırlar. Sınırlı kayma özelliğine sahiptir.
Tekerleklerin aynı hızda dönerek kum, çamur, buz gibi bazı zeminlere saplanmamasını sağlar. Drift için diferansiyel göbegine yani istavroz dişlilerine kaynak yapılıyor. Böylece 1kilitli diferansiyel elde ediliyor. Bu konuda bilgisi olan ,daha önce yaptırmış kimse varmı aramızda ? Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. Eger 1kilitli ise gücün tamamini iki tekere esit dagitir.
Kalan ise sürtünmesi az olan tekere kayar. Bunu rallide yarismis arkadaslar daha net izah edebilir saniyorum. Pedal basılı iken viraj almamaya, direksiyonu düz tutmaya çalışın. Off Road Dükkanı, Servis Ve Uygulama Merkezi Ile Sizlere Ekstra Hizmetler Vermektedir.
Tekerler farkli hizda dönmek isterler ancak kilitlenen diferansiyel buna izin vermedigi için arkadan kayma durumu meydana gelir ve tekerlekler normalden çok daha kisa sürede yipranir. Kaygan, değişken özellikteki yüzeylerde çekişin tekerlere eşit olarak dağıtılmasını sağlayan bu sistem üstün viraj kabiliyeti ve denge sağlamasıyla aracın yol tutuşunu maksimuma ulaştırır. Limitli kilitli diferansiyel sadece orta difransiyelde değil aynı zamanda ön ya da arka diferansiyellerde de kullanılır.
Pratikte önde kullanmak biraz sakıncalıdır. Eger sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmalısınız.
Konu açamaz, Mesaj yazamaz, Özel mesajlasamaz. Bu da tutunmanın zor olduğu zeminde (tutunmadan kasıt patinaja düşme, boşa dönme -askıda kalınan durumda misal-) hareket için kolaylık sağlar. Benim aracı alıp kullama amacım ava gitmek,avda rahat etmek çoğunluklada asfaltta kullanmak olacak. Bu durumda her iki aks milinin de devir hızları eşit olur. Aracın virajlardaki sürüş güvenliğinin ana parçalarının başında gelen diferansiyel , özellikle 4xaraçlarda sürüş güvenliği söz konusu olduğunda görevi kilitli diferansiyele ya da diğer adıyla diferansiyel kilidine bırakıyor.
Imzamda yaziyor diye yazmamistim. Dogan slx aracima orjinal kilit defransiyel ariyorum. Bir başka tür de aksların ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla. Kısmi kilit özelliğine sahip diferansiyeli araçlarda kısmi kilit ile ilgili bir ayar kumandası bulunmaz ve sistem tamamen otomatik olarak çalışır.
Normal bir diferansiyelden farklı olarak, diferansiyel “ kilit modu”na alındığı zaman her iki aks (sağ ve sol tekerler) aynı hızda dönerler. NİSSAN SKYSTAR KİLİT DEFRANSİYEL TAMİRİ. Arkadaşlar yeni üye oldum. Tanışma kısmından kendimi tanıttım ama buradan da tekrar edeyim. Hususi olarak kullanıyorum.
Kışın aşırı patinaj harici hiç bir sıkıntım yok. Bizim araçlar için deferansiyel kilidi varmı. Kilit Difransiyel Ne İşe Yarar Nedir Resimli Anlatım Avantajları Dezavantajları Dfnsl If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.